Mostan színes borsókról álmodom.....

Borsóval kelünk és fekszünk, de vagyunk így néhányan, ugye?
Rájöttem, hogy milyen nehéz is borsót termeszteni, amikor ma, szedés közben elnéztem a cukkini és tökbokrokat magam mellett. Ha kicsit elbambulunk, esetleg nem vagyunk otthon, vagy csak lustaságból nem nézünk be egy tökbokor alá, nem történik semmi. Ha túlnövi a rántott töknek való zsenge kamaszkort, jó lesz főzeléknek, ha nagyon elbambulnánk, megeszik a tyúkok és lesz helyette másik. De a borsó tényleg más tészta. Május vége közepe óta, mikor is megettük az első inkább csak borsósnak nevezett levesünket, egészen mostanáig, amikor nem lehet úgy kinyitni a hűtőszekrényt hogy ne találkozz borsólevessel, borsófőzelékkel, esetleg rizibizivel-árgus szemekkel , lankadatlan figyelemmel lesem az ágyásokat nap mint nap.
És miután az idén volt szerencsénk nagyban termelt ,emberi fogyasztásra kínált takarmányborsót kóstolni, aminek a maradékát még a birkák is otthagyták, még többet nőtt a szemünkben a zsenge borsó kifejezés.

Már úgy érzem, megállnám a helyem egy borsófejtés olimpián és élvonalban végezhetnék egy Szedd le-fejtsd ki-blansírozd- és dobd a hűtőbe időmérő versenyen is , a mellem dagad a büszkeségtől, hogy az elvetett 1 kg velőborsó vetőmagból ezidáig 8 kilónál többet sikerült eltenni télire.Nem, abszolút ráfizetés, ha kiszámolod a rengeteg időd és munkád, amit eltöltesz ezekkel a zöld bogyókkal, de igen, ez felbecsülhetetlen, mert ilyet nem kapsz mélyhűtve ,amiben a te kerted és a te energiád van elraktározva.......

posted under |

5 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Nekünk idén lett egy kicsit több, mint eddig. Én már erre is büszke voltam, mert a MIÉNK!

Lidike írta...

Átérzem minden sorodat :) Most én is borsóval kelek és fekszek. Eddig 8,5 kg-ot tettem a fagyasztóba és még mindig van :D

kovtama írta...

Uh, nekem a borsófejtés a nagyon nem szeretem dolgok közé tartozik :( persze, nem szerelem kérdése ez, mert enni szeretjük, úgy hogy meg kell küzdeni érte.:)

Névtelen írta...

Jaj, de jó! Mi pár éve rengeteget ültettünk aztán a fele odaveszett, mert olyan a munkaidőnk, hogy nem tudtuk időben leszüretelni ... azóta is siratom .... azért most másztunk ki a kései csresznyéből és még tart a meggy :D ... ha közelebb lennél, akár csereberélhetnénk is fagyasztott meggyet meg csresznyekompótot pár csomag borsóért :))))

Aranyalma írta...

Nekem mázlim volt, mert szinte hihetetlen módon, de egyszerre érett be, így nem kellett guberálnom, szárastól jöhetett ki az egész. Kb 10 kg lett a végeredmény.

UI: nekünk még nincsenek állataink "csak" konyhakertünk, de attól még szívesen olvaslak elég rég óta és örülök neki, hogy jövőre lesz hova nézzek megbízható infóért.

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments